Affärsnätverk    Organisationer    Medlemmar    Konsult    Om oss Logga in | Bli medlem  

Kategorier

Träff i rubrik

Träff i trådinnehåll

Medlemmar

Företag

Kategorier

Produkter

Fler än [limit] träffar. Klicka här för att visa alla [hits] träffar.

Bil   

Utsläppskrav i EU och USA

JOHAN ERLANDSSON 2005-02-03        #277
Om man vill förstå biltillverkares strategier vad gäller avgasrening och nya motortyper så kan det vara bra att känna till skillnaderna mellan europeiska och amerikanska utsläppskrav.



JOHAN ERLANDSSON 2005-02-03        #278

Enheten som används nedan är g/km. OBS! Notera att CO2 inte är med i utsläppskraven. Euro-5-siffrorna är jag osäker på.

JOHAN ERLANDSSON 2005-04-30        #451
Kina använder sig av EU:s utsläppskrav, men ligger några år efter: "China’s State Environmental Protection Administration (SEPA) issued five new standards on vehicle emissions, including the timeline for the implementation of the Euro-III and -IV standards for light-duty vehicles. Euro-III standards are to be implemented nationwide from July 1, 2007 and -IV standards from July 1, 2010. "

http://www.greencarcongress.com/2005/04/china_sets_time.html

JOHAN ERLANDSSON 2005-05-15        #471
TT och GP verkar inte ha fattat att diesel och bensin har olika krav för miljöklass 2005 (jämför t.ex. NOx-kraven för bensin och diesel): "Årets upplaga av Konsumentverkets nybilsguide visar att 84 procent av de nya bensinbilarna är tillräckligt miljövänliga för att klara de nya riktlinjerna. Det är en ökning med fyra procentenheter jämfört med förra årets rankning. De dieselbilar som ingår i miljöklass 2005 ökade från 10 till 37 procent. En förbättring, javisst - men inte tillräckligt stor." Visst verkar det som om man tror att miljöklass 2005 betyder samma sak för bensin- och dieselbilar?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=215156

JOHAN ERLANDSSON 2008-01-07        #4078

Berlin, Köln och Hannover går nu före EU-lagstiftningen om luftkvalitetskrav i städer och förbjuder de värst nedsmutsande bilarna (direkt hälsofarliga avgaser, ej koldioxid) i städerna. Är man svensk och tänker åka bil till någon av dessa städer måste en särskild miljöplakett köpas i förväg.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1800315

Logga in för att svara


Produkter

Cykelleasing (2)
Elcyklar (49)
Konverteringskit elcykel (3)
Konferenstjänster (2)
Cyklar (6)
Elmopeder (5)
Lastcyklar (4)
Elmotorcyklar (1)
Trikar (16)


Facebook



Bli medlem

Redan medlem? Logga in!

Ecoprofile har 2773 medlemmar. Bli medlem utan kostnad du också!

Förnamn

 
Efternamn

 
E-post


Lösen

 
Nyhetsbrev


Spamkontroll, skriv Green i rutan

 


Resor
Godstransporter
Till fots
Cykel
Moped & MC
Markbunden kollektivtrafik
Distansmöten
Bil
Båt
Flyg
Hotell & konferens
Resor övrigt
Energi
Klimatskal
Värmesystem & ventilation
Varmvatten
Hushållsel
Solenergi
Vindkraft
Vattenkraft
Olja, kol & gas
Kärnkraft
Bioenergi
Värmepumpar
Geotermik
Energi övrigt
Mat
Ekologiskt
Närproducerat
Egenodlat
Samlat
Jakt och fiske
Kött
Fisk och skaldjur
Från växtriket
Dryck
Mat övrigt
Övrig konsumtion
Elektronik
Byggmaterial
Inredning
Hobbyprodukter
Sport- & fritidsutrustning
Service
Kläder och textilier
Leksaker
Hudvård
Upplevelser
Övrig konsumtion
Samhälle & politik
Grundsyn på hållbarhet
Konsumtion och livsstil
Företagande
Ekonomisk tillväxt
Kultur & media
Samhällsplanering
Avfall och återvinning
Vatten
Avlopp
Jobb och arbetstid
Barn
Utbildning
Sparande och investeringar
Miljöpolitik
Bloggportalen