Affärsnätverk    Organisationer    Medlemmar    Konsult    Om oss Logga in | Bli medlem  

Kategorier

Träff i rubrik

Träff i trådinnehåll

Medlemmar

Företag

Kategorier

Produkter

Fler än [limit] träffar. Klicka här för att visa alla [hits] träffar.

Energi övrigt    Grundsyn på hållbarhet    Övrigt   

TUSEN artiklar på MILJÖINNOVATION och EU-bidrag

ERIK SANDSTRöM 2011-11-28        #19468

Miljöinnovationer är ljuset i tunneln för mänskligheten och naturen. Därför illustrerar jag med min bild från Tuaoulumne Grove i Yoshemite National Park i USA. För att locka turister sågade man upp denna tunnel i en död jättesequoia för mer än 100 år sedan.

Att skriva och kommentera nyheter i bloggformat är roligt, men också en del arbete. När jag nu passerat tusen artiklar på Miljöinnovation och EU-bidrag är det läge att försöka beskriva resultatet och för lite eftertanke.

Sajten är ju rätt nischad mot positiva tekniska miljönyheter och EU-bidrag. Ändå passerade vi 100 000 sidladdningar enligt Bloggtoppen i somras.  Ca 20 % är på hemsidan, medan resten rör specifika informationssök på sajten. Nu ligger vi i eller nära toppen på Google för våra viktigaste nyckelord och för namnen på mängder med innovativa miljöföretag.

Men hur beskriver man och utnyttjar detta faktum för att skapa PR för bloggen/Nyhetssajten?  Så här beskriver jag resultatet: http://ecoinnovation.se/diverse/1000-artiklar

 



JOHAN ERLANDSSON 2011-12-03        #19536
Kul Erik! Hur många unika besökare har sajten i veckan?

Hur ser intresset ut för att använda dina tjänster när man söker EU-bidrag?

ERIK SANDSTRöM 2012-01-05        #19762

Jag har haft strul med mitt analyticskonto så det ger ingen statistik. Tidigare har jag följt utvecklingen med besök per vecka genom nu avsomnade Bloggtoppen. Antalet har varierat men som mest har det varit lite över tusen besök på en vecka.

Det finns ett klart intresse av att söka EU-bidrag.  Många är intresserade av gratisinformation och gratis råd.Men lusten att betala för tjänsten är inte i klass med önskemålen om pengar. Det tar tid att utveckla en ny verksamhet. Men i fjol ökade vi omsättningen rejält. 
 


Logga in för att svara


Produkter

Solfångarsystem (2)
Värmeväxlare för varmvatten (2)
Energimätare (3)
El (3)
Småskalig vindkraft (38)
Hybridsystem solceller/vindkraft (1)
Standby-stoppare (1)
Solceller (1)
Varmvattensparande produkter (4)
Vindandelar (2)
Belysning (1)
Energikonsulter (2)


Facebook



Bli medlem

Redan medlem? Logga in!

Ecoprofile har 2983 medlemmar. Bli medlem utan kostnad du också!

Förnamn

 
Efternamn

 
E-post


Lösen

 
Nyhetsbrev


Spamkontroll, skriv Green i rutan

 


Resor
Godstransporter
Till fots
Cykel
Moped & MC
Markbunden kollektivtrafik
Distansmöten
Bil
Båt
Flyg
Hotell & konferens
Resor övrigt
Energi
Klimatskal
Värmesystem & ventilation
Varmvatten
Hushållsel
Solenergi
Vindkraft
Vattenkraft
Olja, kol & gas
Kärnkraft
Bioenergi
Värmepumpar
Geotermik
Energi övrigt
Mat
Ekologiskt
Närproducerat
Egenodlat
Samlat
Jakt och fiske
Kött
Fisk och skaldjur
Från växtriket
Dryck
Mat övrigt
Övrig konsumtion
Elektronik
Byggmaterial
Inredning
Hobbyprodukter
Sport- & fritidsutrustning
Service
Kläder och textilier
Leksaker
Hudvård
Upplevelser
Övrig konsumtion
Samhälle & politik
Grundsyn på hållbarhet
Konsumtion och livsstil
Företagande
Ekonomisk tillväxt
Kultur & media
Samhällsplanering
Avfall och återvinning
Vatten
Avlopp
Jobb och arbetstid
Barn
Utbildning
Sparande och investeringar
Miljöpolitik
Bloggportalen