Medlemmar    Om Logga in | Bli medlem  

Kategorier

Träff i rubrik

Träff i trådinnehåll

Medlemmar

Företag

Kategorier

Produkter

Fler än [limit] träffar. Klicka här för att visa alla [hits] träffar.

Carina Lagerstedt


Sysselsättning
Grundare av appen RekoKollen, för ett mer äkta innehåll i hud- och kroppsvårdsprodukter som marknadsförs som ekologiska och naturliga. www.rekokollen.se


Driver även min blogg Noterat på Ekohyllan, där jag skriver om innehållet i dito produkter. www.ekohyllan.nu


Är på gång med KemikalieKollen - en förlängning av RekoKollen - där du som medveten konsument ska kunna få mer djupgående information om de kemikalier som används i hud- och kroppsvårdsprodukter som marknadsförs som ekologiska och naturliga. www.kemikaliekollen.nu
 

Bakgrund
Utbildad nätverkstekniker, som när jag blev mamma upptäckte att innehållet i hud- och kroppsvårdsprodukter som marknadsfördes under en grön banderoll oftast inte hade en så grön innehållsförteckning, som jag sökte. För jag ville ha mer äkta vara. Med ovanstående i åtanke blev jag själv företagare och mellan åren 2006 och 2011 introducerade det brittiska hudvårdsmärket Akamuti, det amerikanska tvålmärket Vermont Soap Organics, mensskydd från de USA-baserade Sckoon och Jade & Pearls samt ekologiska hundhalsband och dylikt från Good Dog Company (USA) i Sverige m.m.
 

Mitt bästa miljötips
Mina bästa tips och råd till dig när du köper hudvårdsprodukter som marknadsförs som naturliga eller ekologiska finner du här http://www.ekohyllan.nu/lilla-hjalpredan/tips-och-rad/  

Blogg/hemsida
 

Twitter






Resor
Godstransporter
Till fots
Cykel
Moped & MC
Markbunden kollektivtrafik
Distansmöten
Bil
Båt
Flyg
Hotell & konferens
Resor övrigt
Energi
Klimatskal
Värmesystem & ventilation
Varmvatten
Hushållsel
Solenergi
Vindkraft
Vattenkraft
Olja, kol & gas
Kärnkraft
Bioenergi
Värmepumpar
Geotermik
Energi övrigt
Mat
Ekologiskt
Närproducerat
Egenodlat
Samlat
Jakt och fiske
Kött
Fisk och skaldjur
Från växtriket
Dryck
Mat övrigt
Övrig konsumtion
Elektronik
Byggmaterial
Inredning
Hobbyprodukter
Sport- & fritidsutrustning
Service
Kläder och textilier
Leksaker
Hudvård
Upplevelser
Övrig konsumtion
Samhälle & politik
Grundsyn på hållbarhet
Konsumtion och livsstil
Företagande
Ekonomisk tillväxt
Kultur & media
Samhällsplanering
Avfall och återvinning
Vatten
Avlopp
Jobb och arbetstid
Barn
Utbildning
Sparande och investeringar
Miljöpolitik