|
Energi övrigt Grundsyn på hållbarhet Övrigt TUSEN artiklar på MILJÖINNOVATION och EU-bidrag
Miljöinnovationer är ljuset i tunneln för mänskligheten och naturen. Därför illustrerar jag med min bild från Tuaoulumne Grove i Yoshemite National Park i USA. För att locka turister sågade man upp denna tunnel i en död jättesequoia för mer än 100 år sedan. Att skriva och kommentera nyheter i bloggformat är roligt, men också en del arbete. När jag nu passerat tusen artiklar på Miljöinnovation och EU-bidrag är det läge att försöka beskriva resultatet och för lite eftertanke. Sajten är ju rätt nischad mot positiva tekniska miljönyheter och EU-bidrag. Ändå passerade vi 100 000 sidladdningar enligt Bloggtoppen i somras. Ca 20 % är på hemsidan, medan resten rör specifika informationssök på sajten. Nu ligger vi i eller nära toppen på Google för våra viktigaste nyckelord och för namnen på mängder med innovativa miljöföretag. Men hur beskriver man och utnyttjar detta faktum för att skapa PR för bloggen/Nyhetssajten? Så här beskriver jag resultatet: http://ecoinnovation.se/diverse/1000-artiklar
Kul Erik! Hur många unika besökare har sajten i veckan? Hur ser intresset ut för att använda dina tjänster när man söker EU-bidrag?
Jag har haft strul med mitt analyticskonto så det ger ingen statistik. Tidigare har jag följt utvecklingen med besök per vecka genom nu avsomnade Bloggtoppen. Antalet har varierat men som mest har det varit lite över tusen besök på en vecka. Logga in för att svara |
Hybridsystem solceller/vindkraft (4) Energimätare (3) Energikonsulter (2) Belysning (1) Värmeväxlare för varmvatten (2) Standby-stoppare (1) Varmvattensparande produkter (4) Solfångarsystem (2) Småskalig vindkraft (33) Vindandelar (2) El (3) Solceller (2)
|